Expressa't!

Què t'ha semblat l'exposició? Deixa els teus comentaris!

22/9/09

Notícia de premsa

El proper divendres 25 de setembre, a les vuit del vespre, s’inaugurarà al Museu Arxiu Tomàs Balvey de Cardedeu l’exposició de l’artista Pep Duran: Ímbric, un escenari compartit, una construcció infinita.
La mostra, que es podrà visitar fins el 17 de gener de l’any vinent, tanca el primer any del cicle del programa d’art contemporani Cardedeu amb l’Art Vigent 2009-2010 comissariat per l’artista Anna Estany.

Pep Duran. Ímbric
El cicle Cardedeu amb l’art Vigent tanca la programación d’enguany al Museu Arxiu Tomàs Balvey amb l’exposició de l’obra més recent de Pep Duran, imbricada en una construcció amb restes d’escenografies, objectes i, en un punt, amb una aportació pictòrica dels germans Castells.
La proposta de Pep Duran per al Museu Arxiu Tomàs Balvey pretén unir dos mons, el de l’artista i la seva obra, i el dels fabricants dels seus somnis i idees, els germans Castells, artífexs de moltes de les escenografies de l’artista.
Al llarg del recorregut per l’exposició, descobrirem algunes obres recents de Pep Duran unides entre si per taulons i fustes, construint una línia infinita.
L’exposició s’acompanya d’un catàleg amb text d’Enric Casasses i de la projecció d’un documental realitzat per RTV Cardedeu en què es pot veure el procés de muntatge de l’exposició.

Pep Duran, una trajectòria
Vilanova i la Geltrú, 1955.
Pep Duran ha treballat paral•lelament i des dels inicis de la seva carrera amb l’escenografia, el que li ha permès desenvolupar al llarg dels anys projectes i propostes centrades en una particular manera d’entendre la construcció i la representació i enfocades a resoldre el que podríem anomenar la posada en escena.
Ha participat en nombroses exposicions, tan individuals com col•lectives arreu del món. I ha realitzat les escenografies i el vestuari d’obres teatrals de reconegut prestigi.
Les seves obres es troben en nombroses col•leccions privades i públiques de l’estat espanyol: al MACBA, a la Fundació d’Art Contemporani (Metrònom), al Fons d'Art de la Generalitat de Catalunya, la Col•lecció d’Art Contemporani de Fundació Caixa de Pensions, la Fundació Vila-Casas i la Fundació Camper, de Barcelona.
També a la Waddington Galleries de Londres, a Artium, Vitoria; el Museo de Bellas Artes d’Alava, al Gobierno de Cantabria, a la Col•lecció Centre de Cultura Sa Nostra, de Mallorca, al Museu de Granollers, la Col•lecció Géneros y Tendencias, d’ Alcobendas
Fons Municipal d’Art Contemporani de Sant Boi de Llobregat.
I a les col•leccions: Suñol, Ventós, Viñes, Uriach i Curtichs, de Barcelona, i la Col•lecció Prosegur, Madrid.
També té escultura pública a Barcelona, Las Palmas de Gran Canaria i Sant Boi de Llobregat.
És llicenciat en escenografia i figurinisme a l'any 1979 per l’Escola Superior d'Art Dramàtic de Barcelona i ha sigut becari al Teatre Lliure la temporada 1978-79.
És Premi de Cinematografia de la Generalitat de Catalunya al Millor Tècnic pel vestuari de la pel•lícula Luces y Sombras de Jaime Camino de 1989.
En el decurs d’aquest any 2009 el seu projecte expositiu Sin Escenario, amb el patrocini de la Seacex i comissariat per Manel Clot, està itinerant pels museus MARTE de El Salvador, MADC de Costa Rica y MAC de Panamà.

Cardedeu amb l’art vigent: les propostes pel curs 2009-2010
L’exposició de Pep Duran tanca la programació del primer any del cicle Cardedeu amb l’Art Vigent 2009-2010, amb el suport de l’ Ajuntament de Cardedeu, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona. Un cicle que té per objectiu programar i difondre exposicions d’artistes contemporanis en el municipi de Cardedeu. El cicle continua amb l’objectiu de fer de cada una de les mostres un recurs pedagògic i didàctic per a tots els públics.
Començarem el programa del segon any d’aquest cicle comissariat per Anna Estany amb les propostes de Sílvia Castell i Raül Huerta a la Capella de Sant Corneli i tancarem el cicle 2009-2010 amb l’exposició de l’artista Toni Cumella a la planta baixa del Museu Arxiu Tomàs Balvey.
Cardedeu amb l’art vigent, en definitiva, continua com sempre, fent aposta per l’art com a recurs pedagògic, amb la intenció d’afavorir l’aprenentatge dels llenguatges creatius actuals i la comunicació plàstica entre públic i artista.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Zakaj pa ne:)